Duyurular
Dershaneler azaldı, özel okullar arttı Tarih : 5/16/2012 2:22:18 PM
Dershaneler azaldı, özel okullar arttıISTANBUL - Türkiyedeki dershane sayilarinda son bes yil içinde azalis, özel okul sayilarinda ise artis yasandi. Böylece dershane sayisi 3 bin 961, özel okul sayisi ise 5 bin 269 olarak belirlendi.

ISTANBUL - Türkiye'deki dershane sayilarinda son bes yil içinde azalis, özel okul sayilarinda ise artis yasandi. Böylece dershane sayisi 3 bin 961, özel okul sayisi ise 5 bin 269 olarak belirlendi.

illi Egitim Bakanligi (MEB) 2011-2012 verilerine göre, özel okul öncesi egitime, ilkögretime ve ortaögretim bagli 5 bin 269 okulda 535 bin 788 ögrenci egitim görüyor. Bu okullardaki derslik sayisi ise 40 bin 157 olarak belirlenirken, bu okullarda 66 bin 730 ögretmen egitim veriyor.

akanligin son 5 yil içindeki verilerine bakildiginda özel okullarin sayilarinda artis yasandigi görülüyor.

strong>DERSHANE SAYILARI AZALDI
Özel ögretim kurumlari içinde yer alan özel dershane sayisi ise 2011-2012 egitim ögretim verilerine göre 3 bin 961 olarak belirlendi.

Dershanelerde 1 milyon 219 bin 472 ögrenci egitim alirken, 50 bin 163 ögretmen çalisiyor.

akanligin son 5 yil içindeki verilerine bakildiginda ise dershane sayilarinda zamanla azalis yasandi. 2007-2008'deki dershane sayisi 4 bin 31 iken, 2008-2009'da 4 bin 262, 2009-2010'da 4 bin 193, 2010-2011'de ise 4 bin 99 olarak belirlendi.

Türkiye genelinde en çok dershane büyük illerde Istanbul, Ankara ve Izmir'de bulunuyor.

1622 Kişi Tarafından Okundu.

Yazdır Yorum Ekle Tavsiye
1 2 3 4 5 Henüz Puan Verilmedi  
Kaynak: ntvmsnbc

Kategori ¬ Genel

Yorumlar ( 0 )

Kayytly Yorum Bulunamady

Diğer Haberler

Okullarda sorgu odası iddiası

Okullarda sorgu odası iddiası
MANISA - Türk Egitim Sen Manisa Sube Baskani Recep Varliakman, sendika binasinda düzenledigi basin toplantisinda bazi iddialarda bulunud.

 3/25/2014 3:37:45 AM

Avcı: 100 bin kişiyi nereden buldular?

Avcı: 100 bin kişiyi nereden buldular?
Milli Egitim Bakani Nabi Avci, bir etkinlige katilmak üzere geldigi Eskisehirde, gazetecilerin sorularini yanitladi.

 3/17/2014 3:37:41 PM

Milli Eğitimde atamalar

Milli Eğitimde atamalar
Milli Egitim Bakanliginda 14 genel müdürden 3ü görevden alindi.

 3/14/2014 1:34:34 PM

YGS sorularına polis koruması

YGS sorularına polis koruması
Milli Egitim Bakanligi, ÖSYM ve Emniyet Genel Müdürlügü, Yüksekögretime Geçis Sinavi nedeniyle alarmda.

 3/10/2014 9:10:39 AM

İki dili aynı anda öğrenecekler

İki dili aynı anda öğrenecekler
ISTANBUL - ESP Egitim ve Danismanlik ve Ingiltere de egitim veren Robertson Dil Okulu iki dilin ayni anda ögretildigi farkli bir yöntemle Yapi Kredi ve Garanti Bankasi çalisanlarina egitim verecek.

 5/30/2012 1:48:32 PM

2012 ÖMSS sonuçları açıklandı

2012 ÖMSS sonuçları açıklandı
ANKARA - 2012 Özürlü Memur Seçme Sinavi (ÖMSS) sonuçlari açiklandi.

 5/29/2012 6:58:13 PM

Batmandaki çocukların kaderi değişecek

Batmandaki çocukların kaderi değişecek
ISTANBUL - Milli Egitim Bakanligi tarafindan düzenlenen yarismada Türkiye nin kaderini degistirecegine inandigi projesiyle 100. olan sinif ögretmeni Samet Dogan görev yaptigi Batman da çocuklarin karsilastigi zorluklari kendisiyle yapilan röportajda ntvmsnbc ile paylasmisti.

 5/28/2012 6:26:18 AM

Din dersi öğretmenleri ilahiyattan yetişecek

Din dersi öğretmenleri ilahiyattan yetişecek
Ilkögretim ve liselerde verilen din kültürü ve ahlak bilgisi (DKAB) derslerinin ögretmenleri artik ilahiyat fakültelerinde yetisecek. Daha önce egitim fakültesi bünyesinde olan DKAB ögretmenligi bölümleri, bu yil ilahiyat fakültelerine devredilecek.

 5/28/2012 4:43:12 AM

Öğretmenler artık 5 hafta daha az tatil yapacak

Öğretmenler artık 5 hafta daha az tatil yapacak
ISTANBUL - TOBB ETÜ ögrenci konseyinin düzenledigi konferansa katilan Bakan Dinçer, bakanligin yaptigi çalismalara, Okullar Hayat Olsun Projesi ile Fatih Projesine ve zorunlu egitimin 12 yila çikarilmasina iliskin düzenlemeye degindi. Egitim sisteminde paradigma degisikligine gittiklerini belirten Bakan Dinçer, egitimde farkliliklarin gözetilmesinin önemine isaret etti. Bakan Dinçer, çocuklarin küresel düzeyde rekabet gücünü yakalayabilecek bilgi ve yeteneklere sahip olmasi gerektigini belirterek, çocuklarin toplumsal ve ahlaki degerleri, sosyal sorumlulugu, tarih bilinci tasiyacaklari bilgi sahibi olmalari gerektigini söyledi.

 5/26/2012 7:17:43 AM

Lise sonda rapor krizi

Lise sonda rapor krizi
ISTANBUL - Milli Egitim Bakanliginin illere gönderdigi yazi tartismalara neden oldu.

 5/24/2012 6:13:58 AM